Singh Is King… Siapa lebih celaka?

Kepada semua yang membaca

 

Suara sumbang dari dewan rakyat nyaring berbahas dari kerusi khasnya.. celaka, celaka, celaka.. oleh kerana berasa payah hendak ke balai polis untuk menjawab 100 lebih laporan polis yang dibuat kerana nak jadi hero macam wayang “singh is king”, dia memaki hamun pihak yang membuat laporan. bergetar lututnya takut kerana menerima hadiah 2 butir peluru yang dihantar oleh pengirim misteri yang boleh jadi dilakukan oleh dirinya sendiri. saja nak buat drama sikit, diorang ni memang bollywood, mesti ada adegan-adegan cemas, cuma untuk menari tu susah sikitlah.

 

namun bai ni memang lantanglah.. celaka,celaka,celaka.. namun siapa yang lebih celaka? orang yang membuat laporan atau mulut dia yang celaka? cakap ikut lepas itu ini ikut sedap sahaja yang membuat kita terutamanya saya tertanya, siapa bai ini? mungkin dia bukan penjual roti, atau jaga lumbu kerana dia pakai smart dan ada rumah besar, membolehkan dia mempunyai hak mengaum serupa singa pencen? apa jasanya pada negara selama dia hidup dimuka bumi malaysia, setahu saya kerjanya membela para pesalah dan pelaku kemungkaran. tugasnya untuk memastikan yang salah jadi betul dan dia dibayar tinggi atas kepetahan beliau meng”auta”kan fakta. Adakah bai ini layak menyamakan dirinya sebagai “raja” dan siap beri amaran kepada orang yang mahu mencabarnya? Apa yang dia boleh lakukan kalau orang nak main-main dengan dia? mungkin dia seorang pakar undang-undang bisa memutarkan fakta lalu mahu mengunakan kepintarannya itu demi niat murninya? saya pun tak pasti niatnya.. adalah lebih elok dia berundur kerana umur dah lanjut.. beramal sebelum tuhan jemput dia. hehe

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: